På skolgården

Detta bildspel kräver JavaScript.

Den varma hösten har nu övergått till den mera kyliga och regniga varianten.  Men i början av september hängde jag med sönerna på skolgården och det var varmt och skönt och kameran var förstås med. Upptäckte dock till min förvåning att 50 mm objektivet inte hängde med riktigt. Autofocusen ville inte…och när jag tänkte efter så var det nog inte så konstigt.  Eftersom det är det ett av mina favoritobjektiv och dessutom det smidigaste att ta med, så hänger det ju med en del. När jag funderade så slog det mig att den senaste utflykten när vi använde det var till ”Leos lekland”…där den fick lite stryk. Kan ju rekommendera att inte åka ner för en bana (gjort för barn) i stora gummidäck med kamera hängande över axeln.  Det blev iaf manuellt läge på fokusen denna dag på skolgården.

Kommentera

